De reis en eerste dagen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lars Donders - WaarBenJij.nu De reis en eerste dagen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lars Donders - WaarBenJij.nu

De reis en eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Lars

29 Januari 2015 | China, Sjanghai

Nihao!

Naar een paar dagen in China heb ik tijd gevonden om even een verhaal te schrijven op mijn blog. Afgelopen maandag ben ik via Londen naar Shanghai gevlogen.

Op schiphol waren een paar vrienden tevens opleidingsgenoten. Ook mijn ouders opa en oma broer en oom waren er. Eenmaal bij het afscheid werd het toch wel even moeilijk.

Eenmaal achter de security even wat rond gelopen en naar de gate gegaan waar ik mijn reisgenoten trefde. Op de eerste vlucht zat ik op de eerste rij achter de business class. Het voordeel was dat er niemand naast mij zat. Alleen nog aan het gangpad.

Eenmaal aangekomen op Londen Heathrow moesten we naar een de transfer desken. Hier werden we doorgewezen en moesten we weer door een controlepost. Na dit allemaal goed was hebben we wat gegeten en zijn we na 2 uurtjes naar de gate gelopen. Het bleek dus dat we een busgate hadden. Vond ik persoonlijk wel een beetje tegenvallen. De vlucht verliep verder goed. Ookal werd ik op het einde een beetje misselijk. Denk dat het door het eten kwam. Maar naar ongeveer 10 uur en 45 minuten stonden we weer aan de grond in China!!

Gauw het vliegtuig uit door de controle en daar wachtte Niels en een andere Chinese collega op ons. (Niels is onze manager en komt ook uit Nederland) Toen zijn we met de auto naar het hotel gegaan. Gauw koffers in de kamers gelegd en naar het ontbijt gegaan. Het was wel heel apart, Mijn biologische klok zei dat het snachts was, maar het was al half 12 morgens.

In de middag besloten we een restaurant op te zoeken met local food. Alleen was dit niet een heel groot succes! ten eerste was het moeilijk om iets te bestellen, want ze spreken gewoon geen Engels. en ten tweede dat het gewoon niet te eten was. Voor het avondeten heeft Niels ons meegenomen naar een restaurant wat echt heerlijk was. Verschillende chinese gerechten!!

De 2e dag zijn we naar Shanghai geweest, richting de Skyline. We zijn met het OV gegaan, De bus moet je echt eens uitproberen als je in China bent. Het is gewoon grappig en oja... Kijk uit waar je loopt, want er zijn wel verkeersregels, maar niemand houdt zich daaraan. Eenmaal bij de Skyline werd je gewoon even stil. Het was zo mooi, Veel hoge gebouwen en het zag er prachtig uit. Hier kwamen ook chinezen naar ons toe om te vragen of wij met hun op de foto wilden. Westerse mensen zijn voor Chinezen ¯het voorbeeld˘.

Ook zijn we in een gebouw geweest in Pudong wat wij de bieropener noemen. Heel gaaf want je had goed zicht over de hele stad. Een echte aanrader.

Vandaag zijn we even naar het andere hotel geweest waar Rinske en ik gaan werken. Het zag er heel mooi uit allemaal. Morgen begin ik met werken en ben heel benieuwd!

Voor nu vind ik het wel weer genoeg! haha!

Ciao!

  • 29 Januari 2015 - 06:35

    Wilma :

    Hallo Lars.

    Nou zo te zien al "aardig wat beleefd!
    In die paar dagen,dat je al in Shanghai bent.
    Erg leuk deze Blog , en vooral mooie foto's!

    Lieverd werkse morgen...en geniet daar van jou mooie tijd

  • 29 Januari 2015 - 12:24

    Opa En Oma:

    Hallo lars Hoe was de eerste werkdag, ik heb je verhaal gelezen fijn dat je het naar de zin hebt. Gr oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

Update vanuit Shanghai,

18 Februari 2015

Het dagelijks leven, Chinese newyear & Ziekenhuis

29 Januari 2015

De reis en eerste dagen

25 Januari 2015

De laatste dag
Lars

Voor mijn huidige opleiding ga ik voor 6 maanden stage lopen en de stad met de meeste inwoners ter wereld. Shanghai!

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 2512

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: