Het dagelijks leven, Chinese newyear & Ziekenhuis - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lars Donders - WaarBenJij.nu Het dagelijks leven, Chinese newyear & Ziekenhuis - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lars Donders - WaarBenJij.nu

Het dagelijks leven, Chinese newyear & Ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Lars

18 Februari 2015 | China, Sjanghai

Nihao!

We zitten nu iets meer dan 3 weken in China en het bevalt goed! Soms het volk wat minder, want er zitten echt rare mensen tussen. Zoals voor het laatst stond ik te wachten op mijn metro, maar er stond een man achter mij die roggelde zo hard dat ik er gewoon van schrok! haha! Ook liep ik een keer over straat en haalde iemand mij in die achterstevoren liep... Raar dus.

Ook had ik wel wat schokkends gezien. Ik liep van werk naar de metro toe en toen zag ik in de verte een man iets slepen. Toen ik eenmaal dichterbij kwam zag ik dat deze meneer een mevrouw meesleurde over straat (op een plank) zonder benen. Dat was best wel even een schrik momentje. Verder duwen de mensen echt in de metro dus op en geven moment ga je dat zelf ook doen! hahaha.

Ik werk hier 5 dagen per week en ongeveer 3 daarvan met Niels, mijn werkdagen zijn niet altijd uitdagend omdat chinezen vooral in het begin niet veel toelaten. Gelukkig heeft Niels mij al veel uitgelegd. Heb ook bijna het inchecken onder de knie. Het klinkt makkelijk inchecken, maar alles is in het Chinees dus het is wel even een stukje moeilijker. Ook als ik avonddienst heb dan is het rustig en proberen Chinese collega's mij wat woordjes bij te brengen.

Vandaag is het ook Chinees Nieuwjaar wat een groot feest is voor de Chinezen. Eerst hadden we een feest met beide hotels toen we hier binnenkwamen kreeg je een soort van hartje met jou naam erop en een nummer. Helaas kunnen ze mijn naam nog steeds niet goed schrijven want het is altijd lais of laries, Eenmaal op onze plaatsen bleken Niels en ik aan een tafel te zitten en de rest bij elkaar. Dat was wel jammer, want het was leuker als we allemaal bij elkaar zaten. Ook was het de bedoeling dat iedereen een soort van voorstelling deed. Maar wij waren als laatste aan de beurt en waren zegmaar de voorstelling waar iedereen naar uit keek. Wij hadden dus gewoon bijna niet geoefend. En we deden een dansje op simply the best van Tina Turner. We hebben onszelf waarschijnlijk nog nooit zo voorschut gezet! Toen we eenmaal de show deden ging het best goed, maar het erge was dat de hele avond niemand echt interesse toonde bij andermans optreden. Dus wij dachten; Oke mooi! dan falen we ook niet. Alleen toen wij aan de beurt kwamen toen ging iedereen naar voren en filmen.. Dus dat was wel even een tja momentje hahaha
Het was achteraf echt heel grappig en zou het zo overdoen. Ook was er aan het einde van de avond een soort van loterij, De hoofdprijs was een iPhone6 dus die dacht ik wel even te kunnen winnen. Nadat alle prijzen waren weggegeven werd het tijd voor de iPhone 6. Toen werd er omgeroepen dat ik naar het podium moest komen dus ik dacht; ik heb hem gewonnen!! maar toen moesten Niels en Cornelis ook en Niels had toen een iPhone 6 gewonnen! Niels nogmaals proficiat het is je gegunt :) Aan het einde van de show of hoe je het ook wilt noemen waren bijna alle chinezen dronken. Chinezen kunnen heel slecht tegen alcohol, maar toch zuipen ze als een malle. Ze hadden vandaag een Chinese wijn van 53% niet normaal toch?

Ook ben ik helaas de laatste week bijna de hele week ziek geweest. Het zijn dus niet alleen maar de leuke dingen. Eerst begon het met wat hoesten, maar volgens kreeg ik bij het hoesten een steek in mijn rug en pijn bij mn longen. Lokaal had ik veel hoofdpijn en misselijk. Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan met Niels en Max. Het ziekenhuis zelf was ook al een ervaring zelf. In het begin zeker niet positief. We kwamen binnen en gewoon pal naast de ingang lag een man op een bedje met een zuurstoffles. Toen ik bij de servicebalie was moest ik gewoon letterlijk voor de balie een thermometer onder mn oksels stoppen. Na 5 min dat te hebben gedaan bleek dat ik koorts had en moest ook even bloedprikken. Toen we daar waren deed ik mn hand onder een raampje door en werd mn bloed afgenomen. Heel apart! daarna werd er nog even naar me longen etc. geluisterd en bleek er niks aan de hand te zijn gelukkig! Wel weer een ervaring rijker.

Waarschijnlijk wilde ik nog meer vertellen, maar daar kom ik nu niet op! Ik heb het hier superleuk en ga een nog leukere tijd tegemoet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

Update vanuit Shanghai,

18 Februari 2015

Het dagelijks leven, Chinese newyear & Ziekenhuis

29 Januari 2015

De reis en eerste dagen

25 Januari 2015

De laatste dag
Lars

Voor mijn huidige opleiding ga ik voor 6 maanden stage lopen en de stad met de meeste inwoners ter wereld. Shanghai!

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 2524

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: